söndag, december 06, 2015

December

Såhär i december börjar det visas en massa julfilmer igen.
En jag kan se om och om igen är självklart Home Alone. Första filmen. Den är fortfarande helt fantastisk!

Jag brukar inte ha så mycket julkänslor, och speciellt inte när det är 10 plusgrader ute, men just nu känns det extra mycket.
Jag vill ha det som i dom amerikanska filmerna.
Med mycket snö. Att hänga med familjen. Bara mysa.
Men jag vet också att livet inte är som på film. Och för det andra så slår faktiskt verkligheten ofta drömmen..det borde den göra med min familj och släkt. Och den från Marcus sida. Kanske är det det jag längtar efter.. Ja, det lär väl visa sig när vi kommer dit.
Till dess får jag försöka mysa till det med filmer..

Idag har jag i alla fall fått umgås med familjen.
Vi firade min födelsedag några veckor sent idag tillsammans med mina päron, bror och moster.
Vi bjöd på hembakade lussekatter plus en god chokladtårta. Köpt.
Jag fick presenter! Fick det jag önskat mig, bra va?
Jag är väldigt nöjd med dagen. Kanske var det en liten försmak av hur julen kommer att bli, trots allt?
Vi får väl se..




Inga kommentarer: