lördag, december 12, 2015

Julklappar

Idag har vi varit på Väla!
Vi överlevde även denna gång.. Och vi har fått till det mesta av julhandlingen. Jag tycker att det gick hyfsat smärtfritt..
Dessutom fixade jag äntligen ett par nya byxor åt mig själv.
Det har jag behövt ett tag och då jag önskade mig, och fick, ett presentkort på just Väla av moster och mormor var valet enkelt!
Så nu slipper jag ha så mycket panik över att bara ha ett par vettiga jeans.. Plus att jag kan slänga mina gamla trasiga. Kanon!

Imorgon börjar Musikhjälpen.
Ja det är den tiden på året igen.
Kanske fixar vi några fler klappar därigenom också. Det brukar ju bli så..
Dessutom känns det riktigt bra att lägga pengarna på något som är till hjälp för andra. En fin tradition.
När man lagt så mycket redan till sig själv och de sina tycker jag det känns viktigt och bra att kunna bidra till en lite bättre värld också.
I år samlar Musikhjälpen in för att folk inte ska behöva fly från klimathoten.
Viktigt viktigt.

Nu däremot väntar en fortsatt lugn kväll här hemma.
Det får räcka med flängande för idag.

Inga kommentarer: