söndag, januari 10, 2016

Januari

Första veckan det här året är snart till ända.
Vi avslutar med en bit tårta, kaffe och en konsert med U2 på tv.
Ett värdigt avslut, inte sant?

Nyår firade vi i Norrköping.
Efter att mannen hittat hem sent på natten åkte vi sedan tåg upp.
Njöt av ledighet, snö, sällskap och god mat.
Kom hem för en vecka sedan.
Efter det har det jobbats. Livet börjar sakta återgå till det gamla vanliga.

Årets stora nyhet annars är väl att Lunarstorm är tillbaka.
Alla vi 80-90 talister tror jag är helt uppslukade nu.
Jag minns ju själv hur det var när jag satt där.
Hur mycket kontakter jag skapade. Jag har fortfarande kvar flera av vännerna därifrån. Många har jag träffat i verkligheten.
Jag vet inte vad Lunar betyder för andra men för egen del måste jag erkänna att det är en stor del av min ungdom.
Jag började att skriva dagbok där.
Något som sedan hette blogg, som jag sedan mindes och som fick mig att börja skriva här. Ett tag skrev jag varje dag, och kunde jag inte logga in själv fick jag ibland hjälp av Cassie och Marcus.
För att det var viktigt för mig. Och dom visste det.
Ja..lite så var det. Jag antar att det är svårt att glömma något som varit en så stor del av ens liv.. Det är väl därför många av oss känner en sådan lycka och nostalgi när vi nu kan logga in där igen.
Vi får känna oss lite unga igen.. Jag kom tillbaka med mitt gamla nick.

Hur var det med er här. Hängde ni också på Lunarstorm? I så fall- vad tycker ni om att det är tillbaka? Är ni lika glada som de flesta andra av oss?

Inga kommentarer: