lördag, januari 30, 2016

Marit Larsen

I torsdags fick jag nys om att bästa Marit Larsen kommer till Köpenhamn i maj...
Jag har lyssnat länge. Minns inte hur länge men några år. Fem- sju år i all fall. Älskar hennes röst. Den är sådär..lagom.
Mjuk, ljus, fin. Lite rockig när hon vill det..fantastisk i alla lägen.
Och jag älskar hennes låtar. Texterna är suveräna!
Men..jag har aldrig fått se henne live. Fatta då hur glad jag blev när jag läste att hon snart ska komma hit..eller ja, till Danmark.
Jag längtar. Jag vill se henne! Men..det är en onsdag. Hur ska jag få till det? Hur ska jag komma hem frampå nattkröken.. Måste jag ta ledigt dagen efter? Kommer dom dumma, men rätt vettiga, passkontrollerna att vara kvar?
Många är frågorna....jag har inga svar. Mer än att jag redan nu vet hur mycket jag kommer att ångra mig om jag inte åker. Får ångest bara jag tänker på det..jag vill verkligen gå!

Den som lever får se... Ifall någon har en bra plan åt mig får ni gärna hojta.
Alla förslag emottages med öppen famn!
Vad skulle ni själva göra förresten, för någon artist ni verkligen velat se länge? Har ni gjort något "galet" för att få gå på en konsert?

Själv tycker jag att jag varit ganska resonabel såhär långt så då har jag väl också rätt att få fundera i dessa lite tokiga spår? Eller?
Hmm..så så många frågor. Enklast vore ju om Marit kom till Malmö men har hon inte gjort det på all denna tiden vågar jag inte hoppas på det nu heller.
Jag hoppas på något annat...jag hoppas på ett mirakel!

Inga kommentarer: