måndag, februari 29, 2016

Skottdagen!

Ja, så var den här igen.. Skottdagen.
Vi började dagen med att vakna mitt i natten, på morgonkvisten, för att se när Alicia Vikander skulle få ta emot sin Oscar.
Eller...vi hoppades ju att hon skulle få göra det.
Eftersom vi bor i Danmark [...] slog vi på dansk TV och fick sett det den vägen. Väldigt smidigt!
Marcus hade ställt klockan..annars hade vi såklart inte vetat nåt. Jag kände mig lagom förvirrad när klockan ringde men efter ett litet tag fattade jag vad som stod på..
Så vi fick sett allt och det var väldigt fint!

Vi kunde kanske inte jubla riktigt så mycket som vi velat men..det var en rolig känsla trots allt.
Spänning och enorm glädje. Sedan stängde vi av för att sova vidare..
Tycker faktiskt att det gick rätt bra trots att jag såklart var lite uppskruvad..
Fast sedan idag har jag väl inte känt mig alltför pigg.. Hade tänkt vila en sväng men det blev inte mycket med det, läste serier istället.

Men jag låg förvisso i sängen ett tag, det var inte så dumt.

Nu ska det pysslas med mat här. Imorgon vet ni vad som händer, eller hur?
Jag ska självklart bjuda på Tisdagsmusik och så får vi se vad jag i övrigt ska inleda Blogg100 med..
Antingen blir det något genomtänkt, eller något helt annat. Det får vi, alla, se imorgon..för själv har jag inte heller någon aning just nu.
Kom gärna med förslag, eller bara glada tillrop, om ni vill!
Trevlig skottdag på er, förresten. Hoppas att ni gjort något bra av denna extra dag vi fått till skänks.
Ha en fin kväll!

Inga kommentarer: