söndag, mars 20, 2016

Söndag

Ligger hemma i sängen nu, redo att sova så fort jag skrivit klart här.
Det har varit ett intensivt dygn med många intryck. Det tar tydligen på krafterna att åka tåg såhär mycket under så kort tid. Det känns att jag inte är 20 längre..
På ett sätt har vi farit runt 'hela Sverige'. Från söder via väst och upp och sedan ned igen på östsidan. Vi har varit i Göteborg och Linköping.

Men det har varit värt det!
Jag kanske inte känner mig jättesugen på att göra om det men jag står ut med det mesta bara jag får se Anna.
Som ni kanske förstått så betyder hon väldigt mycket för mig. Annars hade jag aldrig i livet gjort en sådan här resa.
Och jag hade säkerligen inte fått med mig mannen heller.
Trots att det var han som först kläckte idén så var det sedan jag som kickade igång allt och 'bestämde' att vi skulle åka.
Men jag vet att han inte gett med sig om det inte betytt så mycket för mig.
Så mycket att det inte ens går att uttrycka i skrift.
Jag vet inte var jag ska börja...

Konserten var fantastisk igår. Skrev jag det?
Bättre än här i Helsingborg. Bandet var, såklart, tightare och hade än mer glöd.
En del låtar hade förlängts med än mer musik. Många gånger vibrerade det på scenen, både bokstavligt och bildligt talat. Det var kanon.



Nu får vi se när nästa gång blir. Men jag antar och tror att det här var sista gången vi såg just den här banduppställningen. Vet inte hur det är tänkt till sommaren. Och vi får se vilka spelningar vi lyckas komma till.
Borlänge är förvisso rätt säkert men sen då..?
Vi får se vi får se. Jag har i alla fall fina minnen kvar från dessa konserter.
Jag är oerhört nöjd, glad och lycklig!

020

Inga kommentarer: