onsdag, mars 02, 2016

Tack Måns!

Vad som egentligen fick igång mig till att skriva mer regelbundet, och jag har ändå varit rätt duktig med uppdaterandet sedan nyår, var  Måns Zelmerlöw.
Den 7e februari meddelade han att han skulle blogga om sin träning fram till Vasaloppet nu på söndag.
Delar med sig gör han här på: Måns Klassiker. Läs gärna, det är underhållande vill jag lova.
Ni kanske minns att herrn i samband med Melodifestivalen förra året lovade, vid eventuell vinst och resa till Wien, att han skulle göra en Svensk Klassiker.
Och som vi alla vet...han kom dit, sågs/hördes och segrade. Därför får han nu bita i det sura äpplet och så snällt försöka ta sig ann denna klassiker.

Därav bloggen- som ett sätt att skriva av sig och även meddela resultat.

Så. Jag läser denna blogg. Jag blev inspirerad att själv försöka skriva något varje dag, fastän jag inte tränar. Nånting alls. Än.
Tänkte försöka göra slag i den saken snart.

Jag mår för övrigt mycket bättre nu än förra veckan. Känner hur livsandarna så sakta börjar återvända.
Inte för att jag är direkt pigg men det är i alla fall inte sämre än då. Nu känns det som om jag ser ljuset i tunneln igen. Jag tror på våren..solen.

Saker blir säkert kanon snart!
Och jag skriver. Varje dag nu sedan ett tag tillbaka. Ett sätt att rensa tankarna.

Att bevara minnen. Att dela med mig.

Utmaningar ja. När jag sedan, efter förnyad kraft, insåg att Blogg100 låg runt kröken var det ju bara att köra på.
Så jag får väl säga att jag mjukstartat innan. Känt mig för. Och att jag nu känner mig så redo som jag nog kan bli. Jag vet att vi bara är inne på dag 2 än men såhär lätt blir ni inte av med mig.
Mest är det här ju en väldigt rolig grej. Det ser knepigt ut i början, varje dag faktiskt när sidan här är tom, men sedan rullar det på. Alltid finns det något att skriva om.
Och förhoppningsvis finns det någon som vill läsa.


002

Inga kommentarer: