fredag, april 01, 2016

Joni was right..

Inatt hade jag lite svårt att somna för Simba hade snott mycket av mitt täcke och sängplats.. Visst är det mysigt när hon är hos mig men jag kunde inte ligga som jag tänkt mig.
Sedan kom Samwise också så då fick jag ännu mindre plats. Till slut tröttnade jag så jag fick rätt på täcket och sen kunde jag sova. Vet inte hur länge jag låg vaken men ett tag var det nog..
Så går det när man är för snäll.


Både på vägen till och från arbetet har jag lyssnat på Marit Larsens nya EP- Joni was right.
Efter första lyssningen var jag nöjd med det jag hörde men det blev ännu bättre efter andra och tredje rundan.
Mysiga låtar med fantastisk musik till. Mycket gitarr, banjo och grejer..
Inte mycket puls men det behöver inte vara så hårt hela tiden. På det här viset kommer den musik som spelas fram ännu mer.
Jag är väldigt nöjd såhär långt. Jag tror absolut att det kommer att bli en ny favorit.
Jag vet vad ska lyssna på i helgen.

Efter jobbet åkte jag hem och åt.
Trött som en tok men jag lyckades samla ihop mig för att hjälpa till i föräldrarnas trädgård. Var där en sväng i tisdags och träffade då på en söt koltrast och han dök upp idag också.
Titta så fin han är, och helt orädd också.
Ville gärna vara med och titta, så pass nära att jag kunde ta lite kort på honom.
Ingen av bilderna är in-zoomade.








Efter att ha pysslat där i ca två timmar med hjälp av moster kom jag hem igen.
Landade i sängen och tog mig en lur.
Råkade visst vara kvar i sängen när mannen kom hem..så kan det gå.

Nu har vi just sett när Leksands IF kom tillbaka till SHL och det firas överallt.
På många skärmar.
En otrolig bragd!
Får se hur vi ska avrunda den här kvällen för trots att jag känner mig oerhört seg är jag rätt uppe i varv. Det blir nog ingen tidig kväll ikväll..

032

Inga kommentarer: