torsdag, april 21, 2016

Torsdag

Så har ännu en stor artist lämnat oss..
När vi slutat jobbet idag läste mamma att Prince hade dött.
57 år gammal lämnade han detta liv.
Ännu vet jag inte riktigt vad som hänt och även om jag inte lyssnat på honom direkt är jag lite chockad och ja..nedstämd.
Oavsett så var han en fantastisk musiker. Artist.


För ett tag sedan såg jag honom i New Girl. Det var ett roligt avsnitt!
Han har gjort lite sånt. Dykt upp i tv-serier. Skrivit låtar till andra som blivit stora hits förutom dom han själv framfört.
Så ja- oavsett om jag lyssnat på honom eller ej är det en förlust för oss alla.
Och vi måste erkänna att 57 år inte är gammalt alls. Hur kan det ens få bli såhär?

Jag tycker inte alls om det här..
Hur ikon efter ikon bara försvinner såhär. När ska det ta slut?
Ja jag vet allt folk dör hela tiden och att det egentligen finns viktigare saker att engagera sig i men ändå. Detta är sorgligt. Det är lite jobbigt..
Varje månad sedan januari har någon stor ryckts ifrån oss. Musiker, skådespelare.. Sånt är livet och vi som är kvar får göra vårt bästa för att minnas dom.
För vad vi än gör så får vi inte glömma dom. Aldrig.







Foto från New Girl's sida på Facebook.

052

Inga kommentarer: