onsdag, maj 04, 2016

I was right..

Jag kan väl inte säga på pricken vilken dag det var men det var länge sedan nu.
Runt 2008 tror jag. Och sedan den där första gången har det alltid varit något med den där Marit..


Hennes röst har funnits där och tröstat. Peppat. Det är inte för intet som flera låtar finns med på min Feelgood-spellista.
Och det ligger något i att jag i perioder verkligen hakat upp mig och lyssnat en väldig massa. Det ligger mycket i det.

Och det har plågat mig att jag aldrig fått se henne live. Att hon aldrig spelat i närheten av mig så att jag haft nån chans att se henne. Och hade jag missat den här kvällen också vet jag inte vad jag hade gjort..
Men så äntligen var det min tur!





Marit Larsen med band.

I Köpenhamn. Denna fina fina stad, som dagen till ära bjöd på kalasväder!
Solen sken och det var riktigt skönt ute.
Jag hittade till spelstället i lite väl god tid så jag hade tid att utforska det.
Huset KBH heter det och ligger i närheten av Rådhustorget. Det är även där som Emma Leth har sina filmvisningar så nu fick jag äntligen sett det. Eller..jag fick sett dörren in.
Det var ett trevligt ställe- hela Huset. Dom verkar ha mycket på gång där.

Högst upp, nästan i alla fall, skulle Marit och bandet hålla till ikväll.
Det var sittplats med bord och stolar. Jag fick jättebra plats på första raden. Ska jag väl se min Marit så ska jag göra det ordentligt!

Och jag vet inte vad jag ska skriva om konserten. Den var helt enkelt obeskrivlig. Ni skulle varit där!
Det var oerhört musikaliskt och ett skönt sväng mest hela tiden. Vissa gånger trodde jag nog egentligen inte att jag faktiskt satt där och fick uppleva det live.
Jag ville ta massa bilder/filma samtidigt som jag mest bara ville sitta och insupa allting. Det blev blandad kompott..
Efteråt hade jag egentligen nog rätt bråttom till tåget men jag ville så gärna försöka träffa henne också och jag visste att hon skulle komma ut efteråt.

Så jag väntade.
Och hon var helt fantastisk även vid sidan av scenen. Pratade mycket, kände igen mig (fastän vi aldrig setts) och visste att jag hängt med länge. Hon verkade genuint glad och lite överraskad att jag dykt upp. Efter all denna tid..
Så vi lovade varandra att det helst inte ska dröja lika många långa år till nästa gång..

065

Inga kommentarer: