lördag, mars 11, 2017

Spending all my money.

Produktiv lördag minsann. Vi var inte uppe lika tidigt som förra veckan men jag har nog burit lika mycket som då.
Jag lär få träningsvärk igen..så liten och klen som jag är.

Vår soundbar, som vi installerade tidigare i veckan, var inte riktigt kompatibel med vår gamla tv så vi blev tvungna att inse att vi kanske borde skaffa en ny.
Då ingen av oss är någon storkonsument av speciellt mycket och att vi faktiskt tänker igenom vad vi gör med våra pengar kändes inte detta som något svårt beslut.
En ny tv skulle såklart bli ett trevligt tillskott i vårt hem.

Mannen kollade upp olika modeller och idag åkte vi alltså för att köpa oss något bra.
Det blev inte den vi tänkt oss först men det blev säkert bättre. Ska man köpa kan man lika gärna göra det ordentligt.
Det blev en Philips igen, vi har trots allt varit väldigt nöjda med den vi hade.
Tiden går fort- i nio år har vi haft den så det var kanske dags ja.



Ny tv resulterade förvisso även i en ny tv-bänk. Så kan det gå.
Men det här känns väldigt bra. Jag tror verkligen att hela upplevelsen att se på tv kommer att bli lite annorlunda nu.
Det kan alltså bara bli bättre!
Så jag är väldigt nöjd med denna helg såhär långt. Har nu avslutat i soffan framför Melodifestivalen.
Allt det andra roliga börjar först imorgon, att få ihop bänk och tv. Nu är det fortfarande en ganska vanlig, lugn lördagkväll.

011

Inga kommentarer: